Have you ever thanked the Sun just for shining?

2019. november 07. 21:01 - Kaitou

#25. Sophy Burnham: Pozitív energiák. Misztikus találkozások az angyalokkal.

Filóztam, hogy írjak-e erről a könyvről, vagy sem. Molyon akartam értékelni, de még adatlapja sincsen, úgyhogy itt írok pár szót.
Annyira nem rossz könyv. Virtuenál többet ér, de Peter Kreefthez azért nem ér fel. Nagyon igényesen van megírva, a tartalom azt hozta, amire kíváncsi voltam. Néha bekavartak a személyes vagy ismerősökkel megtörtént történetek, amiket az írónő beleszőtt, de azért végigrágtam magam rajta. Még a levelek rész van hátra, de ahhoz egyelőre nincs indíttatásom. (Van egy másik angyalos könyvem is, ami megtörtént eseteket mutat be, és még azt sem fejeztem be.) Olvasás közben olyan érzésem volt, hogy az írónő maga sem tudta még eldönteni, hová forduljon biztos támaszpontnak, a valláshoz, vagy az ezotériához. De a legtöbb információt a vallások kapcsán hozta, úgyhogy szerintem jobban oda húz a szíve, csak a könyv írásakor még nem tudta eldönteni.#.# Sokkal szerencsésebb lett volna, ha a címből lehagyta volna a "pozitív energiákat", mert semmi szükség nem volt rá. Egyáltalán nem úgy írt az angyalokról, mint a Berente-könyvek, kár volt ilyen felhangot adnia a könyvének.
Új információ akadt benneee... elgondolkodtató dolgok is... De többnyire már tudtam, amiről a könyv írt.^^" Néhol idézetekből állt, ahol információkat próbált közölni az angyalokról, számos nemzet irodalmából idézett egy-egy odaillő részt.
Ami új volt, hogy a zsidóság a zoroasztriánus vallásból emelte át az egyistenhitet és az angyalokat. ... Ezt nem tudtam, hogy a keresztyénség és a zsidóság erről a tőről fakad.
Emanuel Swedenborgra is felhívta a figyelmem, akit valamiért kóklernek hittem hónapokkal ezelőtt, valószínű azért, mert az ezotériás magazinban olvastam róla... de nyem, ő nem ehhez az ághoz tartozott, úgyhogy elolvasgatom, amit találok tőle. (Legelső körben a Menny és Pokol c. írása jön majd.)

A könyv felépítése:
- Az első részben arról ír, hogyan találkozott az angyalokkal, miért kezdte el érdekelni a dolog. 
- A második rész a legérdekesebb, amiért érdemes elolvasni ezt a könyvet. "Az angyalokról szóló tudomány" a fejezet címe, itt nagyon szépen áttekinti azokat az alap tudnivalókat, amikkel már sokadjára találkozok, de rendkívül olvasmányos volt. Beszélt a bukott angyalok lázadásáról, a mennyei hierarchiáról, és Aquinói Szent Tamás tanairól. Nagyon tetszett ez a rész.:) Ha őszinte akarnék lenni, akkor azt mondanám, hogy csak emiatt vettem meg a könyvet, mert kíváncsi voltam rá, mit mond róluk.
- A harmadik részben megint ismerősök anekdotái sorakoznak, és a negyedik részben is a másokkal megtörtént eseteket teszi közzé. 
Az oldalakat idézetek díszítik különféle művekből (Biblia, Milton, Swedenborg, Poe), és képek, sok-sok színes kép.:) 

Ha valakit érdekel egy könnyed áttekintés az angyalok világáról, amiről amúgy alig tudunk bármit is, az lapozzon bele bátran. Egyébként pedig csakis Peter Kreeft könyvét ajánlom a témában azok közül, amiket idáig olvastam. (Nem vagyok elfogult, de ahogy abban a posztban is írtam, ő járt a legközelebb a valósághoz.)

Néhány kedvenc idézettel zárom a posztot, amiket öröm volt olvasgatni.

"Hol voltál, mikor a földnek alapot vetettem? Mondd meg, ha tudsz valami okosat! Mikor együtt örvendezének a hajnalcsillagok, és Istennek minden fiai vigadozának?" Jób könyve, 38:4,7.

"Ami mellett a végsőkig ki kell tartanod: a láthatatlan világok iránti rokonszenv és barátság. Nem kétséges, hogy számunkra is az a legjobb, ha láthatatlanok; azt a magasabbrendű érzékelést táplálja ez bennünk, amit hűségnek nevezünk. De ki a megmondhatója, hogy nem jön el az az idő, amikor még azok számára is, akik itt a földön élnek, a láthatatlan világok láthatóvá válnak?" Phillips Brooks.

"Minden angyal álruhában jön
- bánat és betegség, szegénység és halál -
Egymás után emeli föl szigorú maszkját
s megpillantjuk alatta a szeráf arcát."
James Russel Lowell


"Miért van az, hogy amikor Istenhez szólunk, azt imádkozásnak nevezik, s amikor az Isten szól hozzánk, azt mondják ránk, skizofrének vagyunk?" Lily Tomlin.

Címkék: könyvélmény
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://honnomushi.blog.hu/api/trackback/id/tr1315455234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Have you ever thanked the Sun just for shining?
süti beállítások módosítása